Must read blogs deel 2

Must Read blog deel 2 - Conversie Design
Must Read blog deel 2

Elke week surf ik alle UX, Strategie en Data blogs af om je een selectie must-read blogs aan te bieden. Deze week krijg je een introductie van Usability voorgeschoteld, lees je meer over het tijdperk van exponentiële groei, hoe je impact met data maakt en krijg je een template voor persona’s.

 

UX blog

Blog: Usability introductie – De blog van de UX gigant NN Group staat altijd vol met waardevolle artikelen over UX en omringende vakgebieden. Iedereen die een korte introductie wilt, kennis wilt opfrissen of een collega wilt introduceren aan het onderwerp usability kan de volgende blogpost van NN group lezen en delen. (bron: nngroup.com)

 

Strategie blog

Blog: Age of exponential technology – We leven in het tijdperk van exponentiële technologie. Dat is tenminste wat de blogpost van Scot, Alex en Alison vertelt op de Adobe website cmo.com. De tijden zijn veranderd en we kunnen niet eindeloos meer teren op het succes van nu. Wat kunnen we als eerste doen om onze producten klaar te stomen? (bron: cmo.com)

Begin by determining key metrics. What is the organization trying to accomplish: conversion, engagement, or something else? – Scot, Alex en Alison

 

Data blog

Blog: Vijf succes elementen voor een grote impact met data – Hoe creëer je waarde met data? Hoe belangrijk is data implementatie? Hoe meet je KPI’s? Hoe verdeelt een analytics team haar tijd over alle taken? En hoe ziet een analytics team eruit? Avinash Kaushik heeft weer een mooie blogpost uitgebracht eind 2016 die je zeker gelezen moet hebben als digital expert.

Avinash Kaushik blogt al meer dan 10 jaar over analytics en niet zonder impact. Hij schreef onder andere het analytics boek (web analytics 2.0) wat je gelezen moet hebben als je aan de slag gaat als data analist. De blog van hem die ik graag met je wil delen staat al online sinds eind 2016, maar is nog steeds even interessant. (bron: kaushik.net)

Don’t ask for too much reporting. If you were going to have three “Analysts”, pay more and hire two real Analysts. Then, ask for real analysis. Ask for I-A-BI.

 

Conversie Design blog

Blog: Zo maak je persona’s – Heb je altijd al persona’s willen maken? Of lijkt het je handig om gebruik te maken van een persona template? Bekijk mijn blog over persona’s en download een template! (bron: conversiedesign.nl)

 

Dat was het weer voor deze week!

Dat waren weer de vier must-read blogs van deze week. Heb je zelf nog goede blogs gelezen? Deel ze onderaan bij de reacties!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.